hakka davet, davet hakkka, hakka davet sitesi, hakka sitesi davet, davet sitesi hakka, namaz, namaz ile ilgili bilgiler, taharet, tasavvuf, tasavvuf nedir, abdest, abdest nedir, abdestin farzları, abdestin sünnetleri, itikat, temel itikat bilgileri, allahın sıfatları Hakka Davet - Meshin Caiz Olmasının Şartları
   
  Hakka Davet
  Meshin Caiz Olmasının Şartları
 
Hanefi mezhebine göre, meshin caiz olmasının şartları şunlardır: 

1- Abdestten sonra mestin giyilmesi:  Mesti ayakları yıkadıktan sonra giymiş olmak şarttır. Bir kimse abdestinin tamamlamadan ayaklarını yıkayıp giyse bile caizdir. Yalnız abdest tamamlanıncaya kadar abdesti bozan bir şeyin vuku bulmaması gerekir.
2- Mestin meshe elverişli olması: Bunun da şartları vardır: 
a) Aşık kemiklerine kadar ayakları örtmesi. b) Temiz olması. c) Sağa sola gitmeye müsait olması: Hanefi mezhebine göre bu mestlerle ara vermeksizin en az takriben sekiz kilometre yürüyebilme imkânı bulunmalıdır. 
3- Mestin suyu içine geçirmeyecek bir tarzda olması.
4- Mestin deliksiz ve sağlam olması:
Mestlerde yırtık, parmak uçlarına rastlasa başparmak ve yanında bulunan parmak açılırsa meshi bozmaz. Ama başparmak ve yanındaki iki parmak açılırsa meshi bozar. 
5- Mestlerin bağsız olarak ayakta durabilecek derecede kalın olması.
6 Her ayağın ön tarafında elin üç parmak (Serçe, yüzük ve orta parmak) miktarı mesh edecek kısmın bulunması: Bu bakımdan bir ya da iki ayağının ön tarafı bulunmayan kimse ökçe tarafı mevcut olsa bile mestlerine mesh edemez. 

Şafii mezhebine göre, meshin caiz olmasının şartları şunlardır: 
1- Mestleri abdesti tam aldıktan sonra giymek.
2- Mestlerin yıkanılması farz olan mahallin tümünü örtmesi.
3- Mestlerin temiz olması. 
4- Mestlerin deliksiz ve sağlam olması. Delik ister az olsun ister çok olsun, delikli mest üzerine mesh etmek caiz değildir. Mestin mukim için bir gün bir gecelik, misafir için üç gün üç gecelik işlerini görecek kadar dayanıklı olması lazımdır. Suyun ayaklara ulaşmasına engel olmayan mestlere mesh etmek caiz değildir. En zahir kavle göre, ön kısmı açık olup bağcıklarla kapalı olan mestler üzerine mesh etmek caizdir. Üst üste iki mest giyen kimsenin birisini çıkarmadan mest etmesi caiz olmadığı gibi mest üzerüne giyilen çorap üzerine mesh etmek de caiz değildir. Ancak, çorabın üzerine su akıtılır ve su meste kadar nüfuz ederse caizdir. 

Kaynak: Büyük İslam İlmihali
Muellif: Seyda Muhammed Konyevi (k.s) Hazretleri

 
  Bugün 36 ziyaretçi (51 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol